skip to Main Content
Menu

Wat je zeker moet weten over designertassen

Tassen heb je in verschillende soorten. Sommigen goedkoop en andere heel erg duur. Heb jij ooit eens gewild om over designertassen te beschikken? Heb jij enig idee waarom die tassen zo duur kosten? Designers zetten heel veel tijd om (meestal) handmatig hun tassen te creëren. Zij gebruiken daarvoor ook heel duur materiaal. Wil je nog meer weten over designertassen? Wij raden je dan aan om dit artikel volledig te lezen. Je zult er zeker wat bij leren! Het aanschaffen van designertassen is waardevol wanneer je weet waarom die tassen zo duur kosten. Lees verder om meer hierover te weten!

In de wereld zijn er een heleboel bekende designers. Enkele merken zijn onder andere Chanel, Giorgio Armani, Calvin Klein, Versace, Ralph Lauren, Christian Dior, Tom Ford, Christian Louboutin, etc. Je ziet dus dat er een aantal designers zijn. De spullen die deze designers verkopen, zijn in de meeste gevallen duur. De redenen hiervoor, zijn onder andere:

  • Materiaal:

Zij gebruiken duur materiaal. Denk er bijvoorbeeld aan dat deze designers het lichaam van een dode dier gebruiken om een tas te creëren. Vaak genoeg zie je hele leuke designertassen die de slangenprint hebben. Daarvoor geef je veel uit, omdat deze designer alles op alles heeft gedaan om het beest te doden, de velletjes te laten drogen en zodoende verder de tassen te creëren. Het is namelijk niet meer toegestaan om alle dieren te doden en leuke spullen van hun huid te maken. Daarvoor zijn er tegenwoordig ook wetten, omdat die dienen voor de bescherming van deze dieren. Het is namelijk vreselijk wanneer een bepaald soort dier van de aarde verdwijnt, alleen omdat wij mensen hen gedood hebben voor de huidige trends.

  • Tijd:

Designers gebruiken soms meer dan 1.000 uren om de tassen handmatig te creëren. Je kunt heel simpel denken aan Christian Louboutin. Zijn spullen zijn nooit goedkoop. Dit komt, doordat hij alles handmatig plaats en ook nog in de details. Hierbij kun je denken aan de diamantjes  op de Christian Louboutin tassen. Christian Louboutin heeft ontzettend veel leuke tassen voor mannen en vrouwen. Na zoveel tijd besteed te hebben aan het creëren van deze prachtige tassen, verwacht je toch niet dat die amper €30,- zullen kosten? Tja, daar zit het dus. Voor getailleerd werk zul je zeker meer moeten neertellen.

  • Creativiteit:

Als designer dien je heel erg creatief te zijn. Je dient jouw klanten te kennen, zodat je weet wat zij van jou verwachten. Soms kun je alles op alles doen, zo creatief mogelijk zijn en daardoor zullen jouw creaties in de smaken vallen bij hen. Creativiteit eist geen opleidingsniveau. Het moet met andere woorden in jou zitten. Sommige designers creëren de grappigste tassen en toch worden hun tassen heel veel verkocht.

  • Designerswerk voor de Met Gala:

In Amerika wordt er jaarlijks een Met Gala gehouden. Daar komen alle A categorie celebraties bijeen in designersspullen. Het is namelijk heel erg leuk om aan te zien hoe de ene met zoveel veren verschijnt op de rode loper en de andere met een tas vol glimmen!

  • Het creëren van een naam in de markt:

Designers dienen, alvorens zij van start gaan met de verkoop van hun spullen, eerst bekendheid te creëren op de markt. Dankzij marketing kun je heel veel bereiken, omdat jouw klanten op die manier jouw producten zullen kennen. Nadat jij jouw klantengroep eenmaal al hebt, zullen designers opmerken hoe vlot de verkoop van hun spullen zullen gaan. Sommige designers creëren soms de grappigste tassen en toch maken zij miljoenen daarmee. Tja, heel grappig hoe de business werkt. Wanneer je al een naam gemaakt hebt op de markt, kunnen jouw verkopen voor zichzelf spreken. Die zullen dus heel simpel gaan! Kijk bijvoorbeeld weer naar Christian Louboutin. Hij maakt tassen die heel veel stekels hebben en die worden ook heel veel verkocht. Omdat hij de naam in de markt al heeft gemaakt, kopen zijn klanten nog steeds zijn tassen in.

Je ziet dus waarom de tassen van designers zo duur zijn. Dit komt, omdat zij heel veel tijd en creativiteit daarin zetten om hun tassen te creëren. Sommige designers creëren soms van de grappigste tassen en toch worden die heel veel verkocht. De kracht van marketing is dus helemaal niet te onderschatten! Als designer dien jij jouw klanten aan te trekken en wanneer jouw naam al bekend genoeg is, zullen de verkopen soepel gaan. Tot slot hopen wij dat wij jou voldoende hebben uitgelegd over de tassen die designers creëren. Wij vinden die ontzettend mooi!

Back To Top